Vad kostar det och vad ingår?

Det är skillnad på att sälja en färdig produkt som alltid har samma pris och att sälja en dynamisk tjänst/produkt som anpassas efter kundens behov och önskemål.

Även om vi har vissa fasta priser så vill vi ändå vända på frågan: ”Vad har du för behov och budget?”

Du kan använda oss på två sätt.

Antingen berättar du för oss vad som är viktigt för dig och vad ditt mål är, samt vad din budget är, så tar vi fram ett optimalt paket baserat på det. Det paketen kan du sedan jämföra med andra liknande leverantörer, exempelvis webbyråer.

Det andra sättet är att du ger oss en kravspecifikation på vad du vill ha så lämnar vi prisförslag därefter.

Om du varken vet vad du behöver eller vilken budget du har, mer än att du behöver någon form av digital satsning, så kan vi hjälpa dig med att ta fram ett passande paketförslag, med det viktigaste först, som du sedan kan välja att plocka ifrån.

Ett tips – jämför pris hos minst tre leverantörer innan du bestämmer dig, men se då till att alternativen är jämförbara. Ibland skiljer det markant i pris men kvaliteten stämmer inte alltid överens med prissättningen då en del webbyråer har höga priser men levererar en inte optimal produkt – tyvärr.

Start » Vad kostar det och vad ingår

Hur vet man att en webbyrå är bra?

Ett sätt är att undersöka webbyråns egen hemsida genom att titta över design, texter, optimering, page speed och så vidare. Ett annat sätt är att undersöka referenser via exempelvis Google där ett medelbetyg mellan 4-5 får anses vara mycket bra.

Klicka här för att se analys av vår hemsida webbpoolen.se via Google page speed insights.

Denna analys måste dock ses i sitt sammanhang, och ofta krävs det att analysen görs några gånger då resultaten kan variera något från gång till gång.

Hemsidor utan speciellt mycket innehåll kommer sannolikt att få ett bra testvärde men det behöver inte betyda att hemsidan är bra. En annan hemsida som istället är mycket bra med en mängd underflikar och funktioner kan då få ett ”sämre” resultat fast den egentligen då är en bättre hemsida.

Det går att se resultat för både mobil och stationär dator i analysen, där resultatet för stationär dator oftast visar ett bättre resultat då det är lättare att få ett bra resultat på en stationär dator än i mobil.

Resultat som lyser rött med en page speed mellan exempelvis 0-30 är då ett kraftigt varningstecken!

(Vår hemsida har mycket innehåll, men trots det ett mycket bra resultat)

Text under uppbyggnad!